سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر شهید اصلانی: مردم به جریان و تبار روحانیت علاقه‌مند هستند

  • کد خبر: ۱۰۴۰۹۷
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
  • ۱
آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر شهید اصلانی: مردم به جریان و تبار روحانیت علاقه‌مند هستند
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، در مراسم تشییع پیکر شهید اصلانی گفت: حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حجت‌الاسلام محمد اصلانی در مشهد، حاکی از نفرت و انزجار آنان نسبت به جریان تکفیری و استکبار جهانی است.

به گزارش شهرآرانیوز - آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ‌در حاشیه برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور گسترده  مردم حاکی از دو موضوع دارد که نخستین آن نفرت و انزجار مردم نسبت به استکبار جهانی و جریان تکفیری است که پیاده نظام آمریکا بوده و ثابت می‌کند که مردم چقدر با استکبار دشمن هستند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: دومین موضوع، علاقه مردم به جریان و تبار روحانیت است که با حضور پرشور خود در این مراسم ارادت و احساسشان را به روحانیت نشان می‌دهند.

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی همچنین در سخنرانی پیش از اقامه نماز بر پیکر شهید حادثه تروریستی در حرم امام رضا(ع) اظهار داشت: بزرگترین مصیبت این حادثه دلخراش برای ما اهانت به حرم امام رضا (ع) بود.

وی ادامه داد: در کنار حرم رضوی، انسانهای زیادی در طول تاریخ به خاک و خون کشیده شدند اما به شکلی که شهید اصلانی به شهادت رسید، تاکنون اتفاق نیفتاده بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر به هشت پهنه تقسیم شده و در راس هر بخش یک عالم برجسته عهده‌دار مسوولیت است.

وی بیان کرد: عامل اجرایی اقدامات حاشیه شهر این علما هستند و رییس تمام پهنه‌های هشت گانه برادر 2 شهید و جانباز دفاع مقدس مجاهد و انقلابی، حجت الاسلام شهید اصلانی بود که به طور شبانه‌روزی به مردم خدمت می‌کرد.

آیت الله علم الهدی افزود: سه روحانی که مورد تهاجم قرار گرفتند از علمای فعال حوزه محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشهد بودند. شهید اصلانی هم در محرومیت زدایی و فعالیتهای فرهنگی و هم مسأله رسیدگی به افراد بی بضاعت در جریان مواسات یکی از افراد پابه کار بود.

وی گفت: به خانواده های بی‌سرپرستی که مورد حمایت شهید اصلانی بودند و به خانواده این شهید والامقام تبریک و تسلیت می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: عزیزان فداکار انقلابی ما با کمال قدرت خط اصیل خدمتگزاری را ادامه خواهند داد و فقدان او را با فداکاری و خدمات بیشتر جبران خواهند کرد.

آیت الله علم‌الهدی اظهار داشت: هیچ چیزی جز شهادت شایسته این شهید والامقام نبود، که روزه‌دار در حرم امام رضا(ع) شهید شود، رویدادی که به شهادت امام حسین(ع) بی شباهت نبود و با لب تشنه به شهادت رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
0
0
روحش شاد ویادش گرامی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->